Börjar få hår i öronen

Gråväder. Fullt med folk på perrongen som väntade på tåget till Göteborg, Politikern jag röstade på i kyrkovalet stod bredvid mig och han doftade Lagerfeldt rakvatten.

Satte mig på mitt rum och gjorde exemplarposter på O av magasinsböckerna och fortsatte sedan att katalogisera gamla engelska statskunskapsböcker fortfarande på O. Det luktar gammalt papper i magasinet efter decennier av orörda böcker.

Efter lunch gick chefen och Cecilia (namnet är påhittat) på en föreläsning om att vara snäll. Jag satt i lånedisken, fick en fråga hur en essä bör skrivas och en om Kant och upplysningen. Det är tråkigt utan Dick på jobbet, men de behöll honom på sjukhuset för att göra kontroller.

Efter jobbet haltade jag ner till spårvagnen och vidare till gymmet. Tränade rygg och axlar, I omklädningsrumet spelade de Simon & Garfunkel, det fick mig att känna mig gammal. Såg att det börjat växa hår ur öronen.
Hagabiblioteket | |
Upp