En utmaning att köra bil

Gråväder, bara några timmars ljus. Bokade en resa till Kroatien för i sommar. Det ser soligt ut på resebyråns webbsida. Skrev lite under tiden som kvinnan i mitt liv var ute och köpte en golvmopp. Lyssnade på Frank Zappas Chungas revenge och Alan Stivells Rennaissance of the Celtic harp.

Nu är det dags att köra bil ut i mörkret och fira min systersons födelsedag. Tycker inte om att köra i mörker och eventuell i halka. Jag blir mer sjåpig med åren.  På lördagarna sitter jag helst hemma och ser på någon deckare med kvinnan i mitt liv. En av mina kompisar som kör buss fortfarande säger att det "inte spelar någon roll om det är mörkt och halt, det går lika bra ändå!". Roligt att ha gamla vänner. Det var himla uppmuntrande att snacka i en timme med min gamle kompis med bloggen Lapsus Calamari.
Fritid | |
#1 - - Orvar:

Hittade Zappas "You Can't Do That On Stage Anymore" i en pappkasse i garderoben. En vinylskiva förstås som jag inte kan lyssna på längre eftersom jag inte har någon spelare. Minns inte ett dugg hur skivan låter. Jag kanske inte ens har lyssnat på den? Skrev en insändare i lokaltidningen i förra veckan om att de höga förseningsavgifterna på folkbiblioteken - 2 kronor/dag - skrämmer bort folk som inte har råd. Slarviga barnfamiljer med dålig ekonomi. Direkt fick jag svar på tal från några ordentliga kvinnor som säkert själva arbetar på bibliotek: "Det är faktiskt en förmån att få låna böcker gratis och glömmer du att lämna tillbaka böckerna så får du väl lära dig av den läxan och skärpa dig till nästa gång!" Satte på en Motörhead skiva för att lugna mig.

Upp