Försöka vara vänlig och förstående

En bloggare borde väl egentligen komma med åsikter om livet och samhället? Jag fegar och basunerar inte ut mina åsikter hur som helst, men det är inget märkvärdigt. Jag håller mig i mitten och tror på demokrati och läser ungefär fem tidningar om dagen. Det var en parantes om bloggande.

På jobbet var jag ensam halva dagen, Kate jobbade på KTB och chefen hade andra ärenden. En gammal journalist som beöker biblioteket flera gånger i veckan trodde Benny (han heter egentligen något annat) i själva verket hade ångest inför pensioneringen. Jag saknar Benny på jobbet, han punktlig som kompositören Erik Satie var. Även om han är svårbegriplig ibland så vet man var man har honom. Det skulle gå att ställa klockan efter hans rutiner. 10.35 upp till institutionen osv.

Det är många studenter inför julledigheten. På spårvagnen träffade jag studenten Ida (namnet är påhittat), hon har alltid sådan ångest inför tentor. Nu var det en juridiktenta som inte gått så bra. Det är bara att försöka komma med några tröstande ord.
Bibliotek | |
Upp