Såphalt idag

Idag väcktes jag av Mahleras fjärde symfoni, början är lite för hurtig. Halkade mig till stationen. Chefen hade semester. Benny var där och ägnade förmiddagen åt att krypa för en prominent forskare. Men sådan är Benny och han okej, han kan riksdagstrycket som få. Han verkade ovanligt pigg.

Katalogiserade och stod i lånedisken. Ringde och beställde ett nytt Copaxonereceot, stod i telefonkö först till växeln och sedan till en grinig sköterska. Förstår inte att det är så hög arbetslöshet när det finns så mycket att göra, som att svara i telefon till exempel?
  Gjorde exemplarposter i de lokala databaserna och ävan huvudposter i LIBRIS. Eftter jobbet stressade jag till stationen så vänsterbenet släpade som en dragg efter mig. Fick mail från en kompis jag studerade med för 25 år sedan och det var uppmuntrande.
Allmänt | |
Upp