Sissi funnen välbehållen

Halt och ísigt som på en biltestbana. När jag kom till jobbet  tjugo minuter i åtta upptäckte jag till min fasa att en av avhandlingarna jag katalogiserade igår hade jag slarvat och glömt ett ord i titeln. Det kändes extra skamligt i och med att Lund i går kväll katalogiserat den riktigt och lämnat kvar min felaktiga i LIBRIS, som ett rostigt vrak. Snabbt som attan tog jag bort posten jag gjort i tre databaser där de fanns.
  
Chefens hund Sissi har emellertid kommit tillrätta. När de ringde polisen satt Sissi i arresten och skällde. Vad Sissi varit med om visste ingen, men hon sprang och gömde sig när den fick syn på inkastet för pappersåterläningen. Uppenbarligen hade där hänt något traumatiskt för hunden.

Efter jobbet tränade jag rygg och axlar på gymet. Hemma letade jag febrilt efter mitt Copaxone-recept för min MS. När allting inte riktigt går som jag tänkt mig blir jag stressad. Kristina kom senare så jag hann sätta på belysningen på balkongen. I morse Mozarts Figaros bröllop som omväxling när jag skulle vakna.
Allmänt | |
#1 - - Tradrocks-Nisse:

Har alltid avundats dem som funnit den klassiska musiken. Själv är jag för det mesta fast i nån slags tradig gubbrock; artister som hade sin storhetstid på 70-talets utan att för den skull varit nydanande eller utmanande ens då. Mitt senaste skivköp: jubileumsutgåvan av Born To Run, som fyllde 30 år i år. En box på en cd och och två dvd skivor. Över 300 kronor på gammal skåpmat egentligen alltså. "Dyrgripen" där som jag helt snöade in på var en av dvd-erna, en konsertfilm med Hammersmith-konserten i London '75. För att inte bara behöva titta på den på tv lyckades jag snoka upp en program på nätet med vars hjälp jag kunde separera ljudet och bränna ner det på cd-skivor, på så sätt kan jag lyssna på konserten som ett vanligt livealbum. Sånt där slösar jag bort min tid på. Önskar jag vore mer mogen i min musiksmak. Själva konceptet, att avnjuta god klassisk musik över en kopp kaffe i hemmet, låter så trevligt. Synd att det ska vara så tråkigt för mig i praktiken. Att sitta och lyssna på en bräkande rockskiva ger inte samma känsla. Ursäkta mitt långa ovidkommande inlägg.

Upp