Sitter inne och läser Freak

Det biter i skinnet och snön den yr. Jag tar en liten morgonpromenad till sopcontainrarna och tillbaka.

Hemma lyssnar jag på Byrds finstämda musik på LPn Asylum, samtidigt som jag läser biografin Freak  om Freddie Wadlings  av Robert Lagerström  och drömmer mig tillbaka till det musikmässigt spännande 80-talet (Tack Annaa för att du påpekade att det var Robert Lagerström som skrivit boken, du har så rätt. Klantigt av mig!).

   Min fru promenerar flera kilometer, men det klarar jag inte jag med mitt haltande ben. Här hemma finns det en uppsjö av trevliga böcker att läsa och få ta del av andra människors tankar. Blir till exempel nyfiken på nyöversättningen av Thomas Manns Huset Buddenbrook.
35737-6
                            Bild från en semester i Österrike för några år sedan.
                       

Allmänt | |
#1 - - Annaa Mattsson:

Ursäkta en sen kommentar, men du... Freak är väl ingen självbiografi? Så vitt jag vet är den skriven av Robert Lagerström.

Kul att du skriver så mycket om böcker, även om vi inte precis har samma smak!

Gillar det du skrev någon annanstans om folk som inte pratar på gymet i Göteborg. Flyttade därifrån för ett par år sedan efter 16 års tystnad... nåja lite överdrivet!

Upp