Statisk elektricitet

Idag kom Dick till jobbet, men bara för att lämna läkarintyg.
  "Men se goddag, goddag är det inte Dick som kommer? Du ser pigg ut?" Säger jag när jag får syn på honom.
  Dick muttrar missnöjt och fipplar med ytterdörren.
  "Nej det är handen och benet jag har ont i."
Ett tu tre får Dick syn på litteraturlistorna i statsvetenskap. Han kan inte motstå att titta på dem. I nästa ögonblick har jag och Cecilia fått flera uppgifter av Dick att handla ett antal böcker tills han kommer tillbaka i januari.
  "Du skickar bara en beställning till Aniara på de utländska böckerna".
Nej inte Aniara med engelska böcker, det blir Dawson, men jag säger ingenting.

En medielärare får syn på Dick och önskar god jul och tänker precis klappa Dick på axeln, men just när han är på väg att snudda vid Dick studsar han en meter bakåt.
"Du förstår jag utstrålar statisk elektricitet", säger Dick.
Hagabiblioteket | |
Upp