Stress undanbedes

Solen skiner och det är ett par minusgrader. Det påminner mig om barndomens vintrar minus snö. Söndagar är tid för ro och eftertanke ocgh hjälpa och pussa sin fru, Hemma sprids en doftblandning av gröt med kanel, stekt fiskburgare och en kaka som min fru bakar. Under frukosten lyssnar vi Griegs Per Gynt och läser Göteborgsposten. Vad skall jag tro om saker och ting, jag är bara en liten registrerande människa. Skickade en e-post till nätbutiken Digital eyes  att  jag inte fått Forsythesagan som jag beställde i oktober och skulle bli en julklapp till min faster.

Jag cyklar till stan och lämnar igen en videofil med Jim Carrey som jag inte minns vad den heter. Därefter cyklade jag till ICA och handlade gröt och snabbmat för veckan. Tänk vad allt kan missförstås, jag sade att jag handlade för nästan 300 kronor och det tog min fru som en förebråelse för att hon inte handlar, men vad jag egentligen ville säga var att hon handlar mer men att jag också handlar mat ibland. Min fru är mycket klok och jag älskar henne över allt annat, så det skulle aldrig falla mig in att kritisera henne för något.
 "Kan du hjälpa mig?", Frågar min fru som håller på att gör köttbullar.
  "Hinner inte nu, skall slänga sopor"
Efter jag lämnat tingesterna i köket och stoppat in frysvarorna i frysen  rusade jag ut med två kassar papper och plast etc till en återvinningsstation. 
 Shit, jag ska ju inte bli stressad. Jag var på en konferens om MS i onsdags och där sa en läkare att MS-sjuka bör undvika psykisk stress. Jag har ingen orsak att stressa men gör det ändå. Nu skall jag fortsätta läsa Freak av Freddie Wadling och kanske lyssna lite på John Fields lugna Nocturne.
Allmänt | |
Upp