Jag minns rockklubben Vågen

Regn i dag.

Jobbade bara till två på eftermiddagen i dag, sedan stängde biblioteket. Benny var lite purken i dag efter gårdagens kontrovers. Jag sade hej då honom i alla fall, trots att jag bad Victor, dvs. fd. Jeff Astle, ett påhittat namn på min nye kollega, att säga hej då till och glad påsk till Benny åt mig. Nåja, Benny sken upp lite i alla fall när jag önskade glad påsk.

Katalogsystmet var kollapsat och nere i dag också. Ryggmärkte magasinsböcker och en påse med böcker som var en gåva, Gjorde beståndsposter i Libris också.

Hörde på Västnytt att gamla legendariska rock- och dansstället Vågen i Göteborg skall läggas ner. Jag skulle ljuga pm jag sa det var sorgligt, hela den epoken med punk och sådan rock är ju över. Jag såg två av de bästa konserterna jag sett där. En underbar tempofylld, furiös galen konsert med med Jimmy Pursey och Sham 69. Dessutom såg jag en magisk konsert med experimentella Recidents, det var en konsert som var en hyllning till Elvis Presley.

Allmänt | |
#1 - - megafånen:

Ge inte upp bloggandet nu när "alla" tycks krokna, gå in i väggen och radera sina bloggar. Keep up the good work!

Upp