Klotter i Kungsparken

Upp fem. Kastade i mig lite frukost. Tog bilen till Däckarna. Hängde på låset till Däckarna klockan sju. Däcksbyte på tio minuter. Körde tillbaka till carporten och ställde bilen. Tog cykeln till stationen. Missade precis tåget 7.25 till Göteborg, fick ta tåget 7.30. Var i Göteborg tio minuter över åtta. I Kungsparken hade någon målat på ett träs TÄNK PÅ DE HEMLÖSA. Jag minns en gubbe som bodde på en toalett vid Heden. Han steg upp när jag var på väg till högskolan i Borås.

Benny var tillbaka, roligt. Han hade ont i alla leder och svårt att andas.
"Du får sitta ner och ta det lungt", säger jag.
"Nej jag ska röra på mig säger läkaren."
"Att du inte tar en promenad runt kvarteret?"
"Då ligger jag verkligen risigt till, så dålig luft som det är här", säger Benny.
"Du får väl gå fram och tillbaka i ditt rum då?"

I låneexpeditionen fick jag ett leende från en färgad flicka i huckle, det var roligt och det värmde. Hon och hennes väninna letade efter uppsatser i Socialt arbete.

Vår trognaste låntagare, kan kalla henne för rättshaveristen var här och bombarderade myndigheter med brev.

Tränade ryggen efter jobbet.
Allmänt | |
Upp