Köpte majblomma

Tog bilen till stationen idag eftersom vi fått ett meddelande att carporten skulle sopas.

När jag kom till jobbet så sa jag godmorgon till Benny och han sa  "hej" och log. Han verkar ha kommit över förra veckans kontrovers. Problemet med databaserna som var ur funktion innebar också att hela personalen var lite småirriterade. På förmiddagen fixade jag och Sonja alla kopior och förde över dem till lokala katalogen. Därefter gjorde jag exemplarposter på nya böcker i lokala databasen och meddelade institutionen att de fanns tillgängliga nu. Därefter fick jag en uppgift att hitta en artikel från 2005 som en lärare läst när hon var i USA. Hon hade bara namnet på en författare. Jag tittade i ungefär tio databaser och jag tror till slut jag lyckades hitta den.

På eftermiddagen deklarerade jag. Köpte en majblomma av en liten mörkyad tjej som stod ensam och såg ledsen ut på Drottningtorget. Det kändes bra eftersom jag förra året missade att köpa en majblomma av en rödhårig tjej som såg lite sorgsen ut.

Nu ska jag gå och lyssna på The Allman brothers band It's not my cross to bear innan Kristina kommer hem från ett konstmöte.
Allmänt | |
Upp