Min Valborg

Regnet hänger i luften och himlen är grå som cement.

Valborg ja, bara en liten kommentar till vad en ung tjej sa på teve om Valborg, då ska ungdomar vara som vuxna och supa sig fulla... Jag anser mig vara vuxen, kanske gammal till och med,  och jag är nykterist, men jag provat på det här eländet med sprit. Som ung flyttade jag till en ny småstad och där var det fylla som gällde som tonåring. Trodde det var så man raggade tjejer? Men det var ju tokigt eftersom jag inte var "integrerad" i byn. Jag passade aldrig in där så allt blev fel.
  Sedan gjorde jag en del dumma saker när jag började på universitetet. Slet sönder en av mina bästa vänners skjorta bara för han hade tur hos tjejer. Incidenten finns kvar som ett kainsmärke i pannan.  Det blev emellertid allt mindre alkohol nästan bara plugg. Jag var ganska tråkig för jag bara pluggade.
Sedan i Stockholm träffade jag i och för sig en del galenpannor som levde rullan.

1989 reste jag jorden runt och då drack jag inte en droppe alkohol. Jag anser att du ska visa det landet du kommer till respekt. Jag minns att på den tiden jag tågluffade stod det i en tågluffarbok i början något som: "Kom ihåg att du alltid är gäst i det landet du kommer till."

 Nu aktar jag mig för alkohol. Ska sitta inne och läsa på Valborg. Kanske se på den gamla filmen Trasdockan som jag köpt. På Valborg ska jag bara njuta mitt otium med Kristina.

Lyssnar nu på Familys trevliga gamla popskiva Family.
  
 
Allmänt | |
#1 - - Megafånen:

Inte ska du bekymra dig om en gammal trasig skjorta från studietiden. Din vän har säkert glömt bort den incidenten för länge sedan. Har du köpt "We Shall Overcome: The seeger Sessions"?

#2 - - Brevet:

Tack, det var väldigt positivt att du tror att skjortincidenten är ur världen. Nej jag ska köpa "We shall overcome: the seeger Sessions", jag tror den passar mig. Lyssnade i morse på "Darkness at the edge of town", och den är ganska nyttig för själen också.

#3 - - Herr Sprängsten:

Sitter och kollar New Orleans Jazzfestival på webben. Direktsändning. Just nu är det Dave mathews Band. Om en stund går Bruce Springsteen upp på scén med sitt Seeger Sessions Band. Premiärspelning. Tror man kan gå in i efterhand och kolla. Adressen är: http://music.msn.com/music/neworleansjazz/webcast

Upp