Snurrigt med lånekort

Satt i den här hundburen på tåget. Det var bara jag, en tjej och den lagerfeldtdoftande sossepolitikern som jag röstade på sist som satt i kupén. Han gör ett rogivande intryck, hans sätt att tala får mig lugn, även om jag bara lyssnade och log lite fånigt.
"Han har biljett, det vet jag", sa han när konduktören kom in.

Våra lokala katalogsystem var trasiga idag också. Det innebar att jag fick fortsätta göra beståndasposter i LIBRIS. Det står travar av böcker i mitt rum som behöver föras över i de lokala databaserna. På förmiddagen fick jag även runt och gjorde en winowsuppgradering på alla våra datorer. När jag kom till låneexpeditionen stod Benny där och förebrådde mig för tredje dagen i rad för att jag förberedde för lånekort trots att systemet var kaputt. Jag sa till honom "du kan lugnt gå och sätta dig på ditt rum och göra vad du vill, jag fixar detta": Han blev pionröd i ansiktet av ilska. Benny borde öva lite på schack, att kunna planera framåt lite.

Hemma hade jag fått Allman brothers från CDOn.
"Är det en film eller?" frågade Kristina. Hi,hi, härlig sydstatsblues till exempel It's not my cross to bear. Borde visa de här nya skivorna för nye Jeff Astle (namnet påhittat), han gillar nämligen tidiga Rolling Stones.
Allmänt | |
Upp