Stackars gamle man

Det är på något vis en risk att lägga sig i. Kände ett styng av disharmoni när jag försökte vara social på tåget.
"Tåget verkar fullt", sa jag.
"Det finns platser i de två tomma vagnarna längst fram". Som om jag inte vissta att de var tomma, men blir fulla? Nej jag ska deporteras bort, men lika bra det. Dumt av mig att öppna munnen. Kristina är väldigt social och träffar folk över allt.

De lokala databaserna kom igång vid tolvtiden. Då var det bara att sätta igång att göra exemplarposter på de nya böckerna jag lagt in och sedan meddela institutionen att de nu finns på nyhetshyllan. Sedan ta i tu med återlämningar, utlån och lånekort som vi kopierat under två veckor.

Trevligt med Jeff Astle för han har ett gott humör. Gamle Benny verkar dock lite moloken. Han sa nästan inte något på hela dagen.
"Hej då Benny, nu går jag till gymet, ha det så bra och vi ses i morgon", sa jag men Benny bara gav ifrån sig ett gutturalt hummande läte.

Allmänt | |
Upp