Tanten och rullatorn

På morgonen hade vi besök av UB:s katalogiseringsorakel. En mästare som jag en gång blev upplärd av. Det var för att Jeff (namnet är påhittat) skulle få lite övning i att katalogisera uppsatser i den lokala databasen. 


Jag fortsatte katalogisera rapporter och gamla böcker. Gjorde dessutom statistik för hur mycket och vad vi katalogiserat. Katalogiseringsoraklet tyckte vi skulle göra det och skicka till honom sedan.


Åt lunch med min syster. Hon hade råkat ut för en ficktjuv på ett apotek vid Kungsportsplatsen.


På hemvägen stod det en massa poliser i hjälmar vid Brunnsparken. Det var nog någon demonstration. Plötsligt tyckte jag att jag hörde applåder. Det visade sig att det var en gammal cigarrettrökande dam som kom gående med sin rullator. När hon puttade rullatorn över kullerstenarna lät det som applåder. Vid Drottningtorget stod en kollosal mörkhyad man och delade ut Metro. Han liknade George Forman.


Kristina hade redan kommit hem när jag kom hem. Det räddade dagen.


Nu lyssnar jag på Chopin. Vals nr 7 i ciss moll. Den passar vårens vemod

(Poliserna var i stan för att bevaka en fotbollsmatch mellan Götenorg och Hammarby)
Allmänt | |
Upp