Tjej med lingonrött hår

Lyssnade på Alice med Tom Waits innan jag cyklade till stationen. Det var lite tumult på tåget idag. Pendlare är vanligtvis ett lugnt och förstående släkte, men idag när de två första vagnarna som brukar vara bokade för Alingsåsare plötsligt var en obokad förstaklassvagn hängde klagomålen efter den nye konduktören som kardborrar. Vanligtvis är jag en konduktörsympasitör, för de har de nog inte så lätt alltid.

På jobbet hämtade jag en dator med projektor och installerade i en lärosal. Sedan hade Sonja (namnet är påhittat) lektion för journalisterna. Visade en massa böcker som de nog kan ha nytta av. Jag visade några databaser som de kanske har användning av.

Jeff satt i lånedisken. Eftersom vi inte fått någon ersättare för Benny fick jag stå i lånedisken på eftermiddagen. Studenterna börjar komma nu. En trevlig lärare var nere och undrade om jag inte kunde visa några databaser om handikapp. Jag hade rätt mycket att göra men jag gjorde så gott jag kunde.

På hemvägen var det fullt med folk på spårvagnen. En tjock man med lockigt hår pussade hela tiden en gossefilt under tiden som han läste Metro. Längst bak satt tre mörkhyade tjejer  med huvudduk. Det blev en kontrast till två tjejer som kom på och hade ringar i läpp och näsa. Den ena tjejen hade dessutom lingonfärgat rött hår. Hemma gick jag och handlade på Ica. Den gamle kranföraren kom med sin rullator. Han var nyklippt och såg rekordelig ut.

Valet blir som en spännande fotbollsmatch.

Allmänt | |
Upp