Dagen då pressen kom på besök

Så var tidningen här. Allt avlöpte ganska snabbt. Jag var så upptagen med omlån av en students böcker så jag fick egentligen inte sagt något. Jag som dagen till ära hade ett emblem på en nyckelpiga på tröjan, det vill säga Neurologiskt handikappades förbunds emblem.


 

-Det här är det bästa biblioteket och de har allt juridiskt material, Rättshaveristen hittade naturligtvis till journalisten och sade sin åsikt.

-Läser du här?

-Jag är jurist, läste till jurist i Lund.
 


En annan journaliststudent var väldigt upprörd.

-Jag har läst i USA och där var det självklart med ett bibliotek.

 

-Sonja, jag fick inte sagt att vi har en unik samling… Skall jag springa efter dem? Frågade jag.

-Ja gör det.

Jag springer ut på gatan.

-Jo, jag vill bara säga att vi har en unik samling med speciellt utländska böcker, till exempel John Locke. Det ser inte de i Elfenbenstornet.

-Elfenbenstornet hi-hi-hi-, men hur är det med uppsatserna då?

-Jo, de vill att vi väljer ut några som är speciellt bra och sedan läggs de ut i PDF… Nu är det så att det är inte går till. Studenterna söker uppsats efter ämne och då kan det bli vilken uppsats som helst som handlar om just det ämnet de skriver om.
 

Förresten kände jag igen fotografen från gymmet. Hygglig kille.

Allmänt | |
Upp