Kökshanduken

-Tjenamoss Jeff är du redan här?
Tog ett tidigare tåg för att hinna till en glöggmorgon på ett närliggande tåg. Hittade tillslut upp till ett långbord på femte våningen där det satt fullt med folk. Såg genast att Jeff satt ensam vid bordet kortsida. Tog lite glögg och skulle precis sätta mig bredvid honom.
-Heter du Anna? Frågar Jeff syrligt. Shit. Det var bordsplacering, på ett pepparkakshjärta hade någon spritsat med någon sockerlösning namnet Anna. Slokörad lommade jag runt bordet och letade efter mitt namn som jag tillslut hittade vid bortre änden. Sedan var det vacker körsång, jag pratade om New York med en kollega. Fick en kökshanduk i present, något nytt påfund.

Annars fortsatte jag med rapporterna. Stod i lånedisken över lunch. Någon ville ha vetenskapliga artiklar om Processinriktad ledarskapsutveckling inom äldreomsorg, och artiklarna skule vara nya! Hittade referensen till ett par artiklar.


Efter informationen satt jag och gjorde exemplarposter på rapporter i lokala databasen.


Efter jobbet tränade jag rygg och axlar på gymmet. Hygglige Martin var där.

-Om teven inte går igång efter att ni tagit bort boxen, så ring igen så ber jag K komma över och hjälpa er. Kristina talade med någon granne när jag kom hem. Precis som på jobbet, får alltid gripa in om det är tekniska problem. Jag är inte speciellt teknisk, men jag är envis. 
Naturligt vis fick jag pinna över till grannen och hjälpa till med att installera digitakl-teve.  Det tog lite tid att hitta rätt sladdar i uttaget för digitalteve.

Allmänt | |
Upp