Merry Christmas yours sincerely

Igår haltade jag runt i nästan en timme på Holmen vid gasklockan och letade efter SJs hittegodsavdelning. Den låg på andra våningen till Holmens marknad. En jovialisk kraftig man expedierade mig.
Snubblade sedan till gymmet. Det var riktigt vilsamt att gå till gymmet och träna axlar.



-Du säger att du är bara kompis, men är du bara kompis hoppar du väl inte i säng med honom?

-mummel

-Du ljög för mig…

Två tonårsflickor samtalar om pojkar hela vägen till Göteborg. De vanliga pendlarna är tysta och försöker sova.

 

Har hiskeligt mycket att göra sista dagen innan juluppehållet. Börjar med att en dator har en skär bakgrundsfärg. Hade tur, det var inte färgkort. Drog ur sladdarna mellan dator och skärm och startade om så var allt som vanligt.  Går igenom vårens litteraturlistor i Sociologi.

Får en ny tidskrift att lägga in i Libris. Det måste göras på momangen.

-Vad är det här för skit? Jeff kommer in på rummet och tittar lite på tidskriftsnummret.
Kommer att sakna Jeffs kommentarer under juluppehållet. Jeff själv hade hittat en fransk bok om Karl Marx i magasinet.

 Ska beställa böcker från Aniara, Adlibris, Dawson och Delbanco. Hinner knappast hjälpa kollegor med saker som inte är akuta. Och min telefon har gått sönder.

-Du K. Kan du hjälpa till ett tag, ska hämta en bok i magasinet.

-Jodå.

Och jag som håller på att formulera ett brev till Holland. Så här i juletid måste man vara korrekt och få med alla artighetsfraser. Söt tjej, Jeff är länge i magasinet.
Gick till gymmet efter jobbet. Hälsade på en medelålders man från Iran tror jag. Det var roligt för han har gått där ensam på gymmet, och han blev så glad över att någon hälsade på honom och han började genast prata om sitt tränande och önska god jul till en annan förvånad främling.
Allmänt | |
Upp