Pozzo kommer

-Du jobbar på ensam. Förr var de fyra städerskor som gjorde det du gör nu.

Försöker säga något uppmuntrande till den lilla kroatiska damen som städar.

-Det är inte jobbigt… Man får ta det i sin takt… Det är inte många studenter nu eller?

-Jo, det är fullsatt med studenter när biblioteket har öppet.


”Jeff” är inte nöjd med sitt namn Jeff Astle, han tyckte inte alls han var lik Jeff Astle. ”Derek Hales” skulle väl vara bättre kanske? Kan inte byta namn hur som helst, hur skulle det se ut? Förresten får vi en gallringsexpert hit i vår. Kan kalla honom för Pozzo, eller Francis Lee.
 

Så fort jag sticker näsan utanför dörren för att ställa upp uppsatser eller böcker fångas jag av användare.

 

Det är proppfullt med studenter. Mitt i allt sitter Rättshaveristen i sin gröna rock och skriver sina överklaganden.
 
En mörkhyad lite osäker tjej, som var lite tillbakadragen i början kom och lämnade tillbaka böcker och log sitt allra soligaste leende. Det värmde. 

De i Elfenbenstornet ser inte hur många brukare vi har. GP intervjuade Sonja igår. Med min spattighet skrämde jag väl iväg journaslisten.

-Min image är ju att jag är en sån där vänsterorienterad slugger.
Hör på en student som passerat.

Allmänt | |
Upp