Tidsslukaren

Läste i webbversionerna av Aftonbladet och Svenska Dagbladet att Soul-funk fenomenet James Brown har dött. Så många bra låtar som han gjort. Till exempel The Payback och skivan There it is är nog min favorit, med låtar som King Heroin och Public Enemy.
 
Annars tycker jag att jag mest hållt på med att installera diverse program på Kristinas dator. Och i går på Julafton höll jag på två och en halv timme med min 80-åriga fasters DVD.

Jag tog emellertid en promenad till affären Bonbon för att köpa ägg. Under min promenad konstaterade jag att jag såg två ensamma killar som gick och en ensam tjej, annars såg jag bara barnfamiljer. Jo, det var en ensam till och hon var verkligen ensam. En människospillra som skulle köpa två folköl (3,5 %) på Bonbon. Hon tappade sin portmone och cigarrettfimpar trillade ut över golvet. Stackars ensamma kvinna. På vägen hem lyssnade jag på Fillmore East med the Allman Brothers Band.
Allmänt | |
Upp