Ett gammalt protokoll

Det vanliga direkt tåget var av någon anledning inställt. Pendeltåget var fullt redan i Alingsås och kom naturligtvis sent till Göteborg.

Benny var på plats men lite nervös för han hade glömt sin nyckel och städerskorna hade fått hjälpa honom att komma in på sitt rum. Under dagen kollapsade Libris och det gick varken att katalogisera eller söka. "Men jag går bakvägen och söker via Google" (?), sa Benny.

På eftermiddagen var jag i lånedisken. Studenterna som strömmar förbi pratar mest om ungdomars problem:
"Han säger att han vill prata, usch vad jobbigt. Jag fattar inte vad vi skall prata om?"
"Gör slut då."
"Ja jag funderar på det."
När jag var ung var jag mest ensam.

Roligare med Benny då. Han fick sitt protokoll att prata om.
En lite snorkig kille från ekonomisk historia kom in och ville ha ett protokoll från 1930. "Ja det har vi, men är klurigare att hitta i registret där", sa Benny när den unge mannen inte kommit tillbaka efter en halv timme.


Sisters of Mercy kommer till Sverige, gammal favoritgrupp. Hörde deras låt Black Planet i Köpenhamn. Jolene hörde jag första gången i gamla stans skivhandel i Stockholm.

Allmänt | |
Upp