Föreläsning om språk och presentation

Snömodd och halt i både Alingsås och Göteborg. Det är inte bra med halka för min MS-sjukdom känns värre,  jag måste hela tiden koncentrera mig för att inte halka. När jag spänner mig släpar vänsterbenet efter mer och balansen blir sämre. 

Satt i lånedisken en timme på morgonen eftersom Sonja var på möte. Primärkatlogiserade först två rapporter i sociologi, sedan ägnade jag förmiddagen åt att katalogisera intressanta studentuppsatser i Socialt arbete i den lokala databasen.
Tipsade sedan Benny om Karnov plus. Sedan dröjde det inte länge innan Benny ringt runt till forskare, vaktmästare med flera och sagt "att han skulle visa dem något". Sedan kom personal som i ett lämmeltåg för att titta på Karnov plus.
 
På eftermiddagen var jag på en föreläsning med Barbro Fällman som handlade om att tala och engagera. Fredrik Lindström talade bland annat om förändring av språket och hur ord kommer till. Båda var mycket underhållande.

Nu skall jag ta det lite lugnt och vänta på min fru och lyssna på Rolling Stones gamla LP Sticky Fingers.
Allmänt | |
Upp