Help I'm a rock

Ringde min kompis Malte på morgonen. Jag störde honom lite för han höll på att lyssna på Velvet Undergrounds Waiting for my man på BBC. Jag minns för ungefär tio år sedan då han gjorde sig av med sin fina vinylskivsamling eftersom han börjat lyssna på knepig östasiatisk folkmusik. Jag minns för någon månad sedan när han lyssnade på Help I'm a rock med Frank Zappa, då hade han åter börjat lyssna på gammal rock eller pop. Där ser man, det kan vara riskabelt att göra sig av med saker och ting för snabbt.

Jag ringde för jag undrade om han ville följa med någon gång i vår och hälsa på Evert i Småland och se på hans unika samling miniatyrmodeller av traktorer. Malte blev eld och lågor och ville åka direkt, men vi beslutade oss ändå för att skjuta på utflykten till lite längre fram i vår.

Själv lyssnar jag på Cans gamla LP Landed.

(Namnen är fingerade)
Allmänt | |
#1 - - Mike:

Help I'm a rock är en av Zappa's bäste tidiga låtar; verkligen rolig. Can är ett finfint band. Kolla in dvd-boxen, som jag hade förmånen att kolla för en tid sedan.

#2 - - megafånen:

"Chunga's Revenge" är den Zappa-platta som gäller. Briljant gitarrspel av Frank själv, lägg sedan till Aynsley Dunbar på trummor och George Duke på piano för att bara nämna några i bandet.

Upp