Hemmakväll med min käraste

Snö och halka när jag cyklade till stationen. Lade en ficklampa i korgen eftersom min dynamo inte fungerar.

På biblioteket var allt lugnt. Katalogiserade Sociologiuppsatser och gjorde en exemplarpost på en bok. En trevlig lärare i Socialt arbete skickade en ett e-mail om önskemål på en bok. Eftersom en annan lärare hade boken gick bytet smidigt.

På eftermiddagen stod jag i låneexpeditionen. Bytte av Benny som var mycket upprörd för att JKs och Justitieombudsmannens nya webbsidor var dåliga.
  "JKs sida är helt värdelös. De har missat de mest elementära saker..."
Hur skall det gå när Benny går i pension, han är en färgstark människa på biblioteket?
Benny får syn på en lärare i juridik. I ett nu säger han att han har en massa riksdagstryck han borde se.
"Jag har inte tid nu Benny, få ta det nästa vecka då jag har en korg med mig."
"Nä, men jag har bundit ihop det, jag ger det till Klas här så ger han det till dig när du kommer tillbaks från magasinet."
Benny rusar in på sitt rum och kommer tillbaka med en lunta riksdagstryck. "Socialförsäkringsutskottets register", står det på den översta. Jag ger paketet till den snälle läraren.
Allmänt | |
Upp