Hjärtskärande skall

Blötsnö i Alingsås och halt i Göteborg. Hamnade i den sista tysta vagnen mot Göteborg. Politikern som doftar Lagerfeldt på andra sidan gången, mitt emot honom en en mörkhårig kvinna med dyra glasögon. Hon läste en bok på engelska och hon såg ut som hon hade ett viktigt arbete för politikern hälsade vänligt på henne. Kanske hon var journalist?

På mitt enkla arbete har jag beställt en bok, katalogiserat uppsatser i Socialt arbete. Därefter tog jag itu med ungefär tjugo magisteruppsatser i kriminologi och sociologi. Fick besök av min frus svägerska som läser en distanskurs på förvaltningshögskolan. Hade tyvärr inte så mycket tid med henne för jag var tvungen att få igång utskriften för besökarnas datorer. Växlade några ord med Benny om Karnov plus som inte fungerade för honom. Jag sa till honom att han måste söka via universitetet för att få fram den.

När jag kom hem gick jag till ICA för att handla. Det var slask och blötsnö. Utanför affären satt en stor svart hund fastbunden och skällde och ylade hjärtskärande.

Nu skall jag gå och lyssna på Out of our heads med Rolling Stones.
Allmänt | |
Upp