Ökad stress

Ett bedrövligt väder, snön vräker ner. Inte roligt att lirka ut cykeln och ge sig av till stationen. Alla var väl trötta och tysta på det fulla tåget.

Jag tror det är en ny kille som delar ut Metro på Drottningtorget, och han är inte lika tillmötesgående som han som delade ut tidigare.

Var först på jobbet och satte mig nästan direkt att göra exemplarposter. Växlade några ord med Dick och Jelena. Idag pratade Dick mest om hissar och undrade om vår lägenhet var handikappanpassad? Snön yrde när jag traskade iväg till Meze och åt lunch.

På eftermiddagen åkte jag med Jelena till Centralbiblioteket där det var katalogiseringsmöte. Där diskuterades en eventuell övergång till Dewey-klassifikation för böcker i stället för vårt gamla SAB-system. Det pratades också om en ny klient för vår lokala databas. Jag fick ingen chans att prata om frakturstil.

Tränade bröst och ben efter jobbet. Det gick hyfsat, växlade några ord med Zacharias (vet inte vad han heter men kan kalla honom för det). Pratade mest om att det var jobbigt med att pensionsavgångar inte tillsätts av någon ny längre.
Allmänt | |
Upp