Promenad på isen

Var ute och gick i snön på isen några minurer. Någon hade plogat ett spår med traktor på isen. Jag mötte en ung man som log och såg glad ut. Lite traumatiskt var det att ha en barnvagn hack i häl. Tyckte de att jag var en typ som inte borde vara där? Min fru tyckte jag skulle gå ut på isen i det fina vädret och få lite ljus.

Ser på Smikes blogg att man bör ha en åsikt också om saker och ting, till exempel mailinglistan Elite. Ser att DNs Webbupplaga toppar med att fågelviruset har nått Schweiz. Shit. Inte kul, men man måste ju leva, ta vara på varje ögonblick i livet. Kanske borde jag bli vegetarian som min fru?

Men nu hockeyn!
Allmänt | |
#1 - - Bossen:

Hockeyn gick ju bra. OS-guld i drömfinalen mot ärkerivalen Finland. Min granne som är finne är arg som ett bi nu , går fram och tillbaka på gårdsplanen och svär och kastar kniv. Jag öppnar fönstret försiktigt på glänt och kastar ut en flaska Koskenkorva åt honom inlindad i en kökshanduk. Hoppas han dricker upp den och lugnar sig tills i kväll då vi ska ha gäster.

Upp