Riksdagens årsbok

Snöade på morgonen. Min frus svägerska följde med till biblioteket hon skulle på kurs på Förvaltningshögskolan.
 
Satt i lånedisken på förmiddagen för Sonja var på möte. Det var inte så många besökare på morgonen så jag passade på att skriva ut lite exemplarlistor för uppsatserna och satte dem i en pärm. Det är bäst att ha uppsatserna förtecknade både i en databas och i en pärm.

När jag bytte av Benny i lånedisken hade han precis fått ett kuvert från Riksdagen. I kuvertet låg det diverse broschyrer samt en förkortad version av Riksdagens årsbok och en längre version av årsboken. Benny riktigt smeker årsboken och hans ögon lyser av lycka.
"Du kan beställa de här du också. Det kostar ingenting... I den större varianten har de med beslut också. Den tunna enkla är dålig."
Förresten sade jag till Benny att Sonja skulle stå nu i informationen eftersom jag stod för henne på förmiddagen
"Gå in på dit rum och jobba du. Jag står här tills du kommer. En timme hit och dit spelar ingen roll". Benny fortsatte att berätta om riksdagstrycket för en låntagare. När jag kom tillbaka en timme senare höll han fortfarande på att berätta om riksdagstrycket för låntagaren. Han bläddrar i ett register till Riksdagstrycket.
"Här hittar du regeringsdeklarationen, och här har du debatter. Tyvärr ligger registret 3 år efter..." Benny fortsätter prata under tiden som jag går till fikarummet för att ta en kopp kaffe.

Efter jobbet gick jag till gymet och tränade bänkpress. Det var ganska behagligt, ganska lugna människor, precis som jag.
Allmänt | |
Upp