Bra början på helgen

Äntligen fredag. Hade besök av min kristinas svägerska. Hon läser en kurs på Förvaltningshögskolan så vi åkte med samma tåg till Göteborg. Det var trevligt att ha sällskap. Min käresta har lättare för att vara social, men hon säger alltid att jag är hygglig.
 
Frågade min kollega Benny igår om han hade ångest någon gång och låg sömnlös på nätterna?. Men det var liksom som det var ett helt okänt begrepp för honom.  "Det var ju lite halt utanför biblioteket i morse", det var allt han kunde komma på att säga om det här ämnet. Nåja, ibland är livet ganska trevligt.

När jag kom dit var Benny, Belinda och chefen Sonja redan där (namnen är påhittade). Jag började genast göra exemplarposter på böcker som jag hade kvar sedan igår. Därefter fortsatte jag katalogisera uppsatser i lokala databasen. Var i lånedisken på eftermiddagen, bytte av Benny. Som vanligt pratade han helst om lagar. Var hittar du ett protokoll eller en skrivelse? Han vill alltid visa hur duktig han är i ämnet, och det har jag inget emot att han pratar om.

Tränade efter jobbet. I Pyramidens reception satt en ung dam jag tycker är trevlig. Hon frågar alltid hur jag mår och så? Dessutom var två killar jag brukar växla några ord med om träning där, och det är ju uppmuntrande. Bra början på helgen
Allmänt | |
Upp