Den gula hunden igen

Lyssnade på Peps Persson på morgonen, Falsk matematik. Han är bra på att snickra ihop låtar.

På Göteborgs station delar en färgad man ut Metro. Jag blir på bra humör av honom för han ser glad ut och har alltid bråttom.  "Varsågod:" "Hejsan, tack".

Såg den gula hunden vid spårvagnshållplatsen idag igen.

Flyttade över knappt 1000 uppsatser till slutna magasinet. En tjej kom förbi och undrade om vi lånade ut Förvaltningshögskolans uppsatser och det gör vi ju.
"Är det bara europaprogrammets och statsvetenskapsuppsatserna ni inte lånar ut?"
"Ja"
"Varför då?"
"Min gamle kollega (dvs Dick) vill inte det" (Det var ett himla halabalo när vi flyttade upp dem till de öppna samlingarna. Det kan låta konstigt men jag trivs med Dick).

Nu ska jag ha en lugn fredagskväll med min käraste och inte fundera över alla hemska trafikolyckor på de snöiga vägarna.
Hagabiblioteket | |
Upp