Gamla dammiga spännande böcker

På morgonen på jobbet var bara chefen och jag där. Satte igång datorerna och ställde upp böcker. Så småningom kom Benny (namnet är påhittat) och lunkade direkt in på sitt rum.

Jag hade inre tjänst idag.  Vid halv tio kom chefen in på mitt rum med en trave kursböcker som kommit från bokhandeln Aniara. Jag hade förberett katalogiseringen genom att göra en beståndspost i LIBRIS först. Nu var det bara att göra exemplarposter i de lokala databaserna, sist gjorde jag ryggeteiketter och klistrar på röda etiketter där det står EJ HEMLÅN. Sist stämplar jag böckerna och skriver i dem vilken kurs böckerna är för.

Var klar först på eftermiddagen med kursböckerna så jag kunde fortsätta med de spännande gamla magasinsböckerna. Funderade på att låna en bok om rättegången mot Michail Bukharin från 1938. Insåg emellertid att jag har för mycket att läsa hemma så jag skulle inte få tid nu. Kanske skulle bli till sommaren som jag läser om Moskvaprocesserna 1936-1938?

Efter jobbet gick jag ut och fikade med min gamle gode vän Gösta. En klok bussförare som har många visa ord att berätta. Nu skall jag se på Uppdrag granskning om svenskt bistånd till diktaturer.
Allmänt | |
Upp