Lilla damen i rött

När jag cyklar till stationen kommer alltid en liten dam i röd mössa och röd täckjacka och ställer cykeln i cykelstället samtidigt som jag. Det känns tryggt. Då vet jag att jag är i rätt tid.

Idag var det bara att andas in djupt och andas ut långsamt. Hela dagen biblioteksundervisning för journaliststudenterna. Inte för att de är speciellt besvärliga, tvärtom nyfikna och hyggliga. Nej det är salarna som det alltid är problem med. Olika i ip-nummer för den bärbara datorerna i alla salar och de kan ju inte jag. När vi kastat i oss lunchen och skulle gå tillbaka till salen satt där fullt med viktiga människor som hade styrelsemöte, trots att vi bokat salen, och så vidare. JSTOR, Artikelsök, Mediearkivet, IDA, Gunda osv. måste visas. Tack och lov är Sonja duktig, rutinerad, på böckerna som behövs.

Dick stod hela tiden lugnt i lånedisken.

Gick och tränade efter jobbet, det kändes skönt.
Hagabiblioteket | |
#1 - - megafånen:

Skönt att Benny verkar ha skött sig hyggligt för en gång skull.

Upp