Minnen från Falköping

Söndag, tid för vila och eftertanke. Promenerar mellan hemmet och sopåtervinningscontainrarna.

Läser Göteborgs Posten och hör på Ekot. Funderar kring varför det är allt fler accepterar svartjobb? Jag tycker det är illa, för de som jobbar svart går ju miste om många fördelar som de som arbetar "vitt" får, pension, försäkring osv.  Det borde bli billigare att anlita vit arbetskraft så folk med små marginaler, och andra för den delen,  kan göra det.  Kanske vore det önskvärt att politiker och media visade tydligare vart skatten går?  Ett och annat kan den som är nyfiken hitta här: Regeringen? Vård, skola omsorg till exempel, och jag som pendlar med tåg får mycket av min pendling subventionerad.

Vid lunchtid hittade jag en skiva med Roy Orbison. I min ungdom, då jag bodde i Falköping, lyssnade jag mycket på rock 'n roll. Det var väl inte alltid så trevligt att komma från Uppsala till en landsortshåla, men att jag upptäckte rockmusiken kan jag tacka Falköping för.
Allmänt | |
Upp