Slut på tågvagnar

Cyklade i snömodden till stationen. Proppfullt med folk på tåget, många fick stå.

Tycker städerskorna är värda en eloge. De är här först och kämpar på trots att strömmen gick på morgonen och det blev nattsvart på hela institutionen. De släpar sina vagnar i de mörka korridorerna.De är samtidigt bra vägvisare om jag går fel någonstans i huset.

I magasinskatalogiseringen har jag kommit fram till SAM. Tråkigt göra exemplarposter på gamla kursböcker som kommit i nyupplaga. Då är det roligare att primärkatalogisera äldre franska och tyska böcker, till exempel Grundriss des Tschekoslowakien Verfassungsrechtes från 1938. Då och då tänker jag att det nog skulle vara en viktigare sysselsättning att bygga tågvagnar. Min pendlarkompis sade att hon hört att det inte fanns tågvagnar tillräckligt så folk fck stå på tåget.

Tränade idag, det gick ganska bra. De yngre är väldigt högljudda och bullriga i omklädningsrummet. Tränade rygg och triceps. Jag hade inte på mig tröjan som det står GULDMEDLEM på, utan en oansenlig vit med ett O på intill kragen.
Hagabiblioteket | |
Upp