Firade midsommar på en altan

En kylig midsommar. På förmiddagen pratade jag länge med Gösta i telefon. Han var lite moloken eftersom hans kvinna, som han varit ihop med någon månad, gjort slut. Det var väl lite för mycket som en ungkarlslya hemma hos honom. Han ville kanske komma hit men vi skulle ju hälsa på en arbetskamrat till Kristina. Lite synd för gamla kompisar brukar ju stötta varandra. Jag kände mig kanske lite ur balans så här den första semesterdagen och min gamle kollega Benny gått i pension.
  
Gick och handlade på Ica, kranföraren satt inne på Ica och tittade på folk eftersom det regnade.

Det var trevligt på knytkalaset på en altan med Kristinas arbetskamrat. Det var helt alkoholfritt.

På kvällen såg jag Frankrike mot Togo i fotbolls-VM. 2-0 till Frankrike, även ifall Frankrike inte spelade så bra så tror jag de kan gå långt. Det hade varit roligt om Togo vunnit. De hade två starka mittbackar. Mitt tips var från början att Tyskland skulle vinna VM. Det kan jag ju inte tro längre eftersom de möter Sverige i kväll? Det blir väl 2-1 till Sverige då. Men det blir svårt att stoppa Miroslav Klose och Lukas Podolski, två anfallare jag tycker är mycket bra. Dessutom tror jag de har rötter från Polen och då tycker jag det är trevligt om det går bra för dem. Det finns många polacker i Sverige som jobbar som sjutton. Polen hade det väl inte så lätt heller på 30- och 40-talet med Hitler som ockuperade Polen.
Allmänt | |
Upp