Sorterade i bokhyllor

Fick en Metro av den glade lille färgade killen, sa hej och tack tack. Hörde att de som kom bakom mig också hejade på honom. Trevligt. På spårvagnen satte sig en tjej med vit huvudduk bredvid mig. Hon var på väg till skolan och pratade glatt med en klasskamrat.

På jobbet städade jag i bokhyllor. Friårsvikarien Jeff var där på förmiddagen men jag såg honom knappast han satt bara på sitt rum. Det är inte samma ruter i Benny som förr, han har ju bara två och en halv vecka till pensionen. Han klagade på riksdagstrycket som han fått, det var fel hålslagna så de gick inte in i pärmarna. Hade det varit för ett par månader sedan hade han sett mycket allvarligt på detta.

Åt lunch på Tai Shanghai, stekt fläsk och friterade räkor och en coca cola. Tränade rygg och axlar efter jobbet. Och det vill jag poängtera, man ska inte döma folk för att de ser annorlunda ut. En människa som är tatuerad och har ringar i läppar, näsa och öron kan vara riktigt hygglig och sympatisk.
Allmänt | |
Upp