Vill inte bli biodlare

När jag och min pendlarkompis Birgitta, (namnet är påhittat rent taget ur luften) steg av tåget kom fyra trötta män eller trashankar emot oss.
"De ser ut som de nyss har vaknat. De kanske har sovit på någon toalett någonstans", sa jag.
"Ja", sa Birgitta.

Sonja gick efter lunch, hon hade feber och ont i huvudet. Bara Benny och jag kvar.
"Är det något så kan ni ringa hem, jag är hemma", sa Sonja.
"Nej varför då, din huvudvärk blir inte bättre för det", flinade Benny.

Rättshaveristen var här idag. Idag skrev hon till kronofogden.
"Jag hade förvarat en massa prylar i ett förråd, och nu har de slängt allting."
"Ja, det är för djävligt", sa jag.
"Det är bråttom att få i väg ett brev till kronofogden nu", sa Rättshaveristen.

"Du Benny, jag vet många pensionärer som blir biodlare när de går i pension, det vore kanske något för dig?"
"Jo jag kände en biodlare och jag fick alltid en massa honung av honom."
"Nej, jag menade att du skulle skaffa en bikoloni?"
"Nä, det är för jobbigt".

Senare kom en trevlig psykolog och lärare, kan kalla henne Julia från Julia Kristeva av ingen orsak alls. Hon kommer snart att gå i pension  hon också, men hon har mycket att göra, hon skriver på en bok om kriser och hon har många föreläsningar.

Det var lite frågår på eftermiddagen. Det var en tös som ville ha litteratur om dance therpahy. Många omlån.
Allmänt | |
Upp