En bra fotbollsbok

Hemma på kvällen läser jag nu Sfinxen från Torsby av Petter Karlsson och Jennifer Wegerup. Den handlar inte om Sven Göran Erikssons privatliv utan mer om hur han som fotbollstränare skapat lag till succé. En perfekt uppladdning inför sommarens fotbolls-VM.

Satt i lånedisken på förmiddagen. De vanliga frågorna är väl okej, som till exempel "var finns den boken?" eller "kan jag förlänga lånen?". Värre är det när jag får en fråga som "Jag skulle vilja ha en bok som jämför Expressen och Aftonbladet?" Det ska inte vara en artikel eller Mediebarometern utan just en bok. Då famlar jag i mörker och blir osäker. Annat är det med Benny han visar aldrig någon osäkerhet utan säger hellre direkt "Det har vi inte" än att vis någon tveksamhet.

Gick förbi den gamla skivaffären Satisfaction i dag igen. Såg in genom en ruta och fick syn på Leathernuns härliga singel No rule.
Allmänt | |
Upp