Fotboll och Elton John

Läser SFINXEN från Torsby om Sven Göran Eriksson av Petter Karlsson och Jennifer Wegerup. Mycket fotboll och kanske lite för mycket om hans kvinnoaffärer. En intressant bok för alla som har försökt följa Svennis karriär. Så här skriver författarna om hur det är att vara i händelsernas centrum i de olika länderna där han varit tränare:
"Portugal var tufft, Italien hysteriskt - men England är vansinnet självt; ett fotbollens eget Bedlam, ett skummande,  frustande dårhus där skärseld möter inferno och de tuffaste psyken mals till grus och aska"(s. 212)

Här citerar författarna något som Svennis anser centralt i ett lag. Det tycker jag kan gälla en arbetsplats också. Det här nedläggningshotet på mitt jobb skapade ju av någon anledning oro hos oss i veckan.
"Har du inte en bra stämning i truppen, så kan du glömma allt annat. Då går det åt helvete förr eller senare." (s. 275) Det brukar ju vara bra stämning på mitt jobb men det lade sig ett tungsinne över alla på  min arbetsplats den här veckan. Vi får se vad som händer?

Lyssnade på Elton Johns gamla Goodbye Yellow Brick Road  på eftermiddagen. Jag hade säkert inte lyssnat på den på tjugo år när jag hittade den i förrådet. Jag fick den i julklapp 1973 när jag var 14 år, det var en dubbelskiva så den var ganska dyr.
Allmänt | |
#1 - - Mike:

Någon borde bygga en databas över engelska rockmusikers favoritlag i fotboll. Jag vet att Jeff Lynne håller på Birmingham, Evlis Costello på Liverpool, Elton John på Watford och Ray Davies på Arsenal. Men alla borde kartläggas. Är du rätt man?

#2 - - K-Brev:

Ha-ha, låter trevligt att Elvis Costello är en Liverpoolfan. I många år var Arsenal mitt favoritlag, nu tycker jag det är något speciellt med Liverpool. Phil Neal, Phil Thompson, John Tochack osv.

Upp