Jane Fonda i Nyhetsmorgon

Tänkte jag skulle lugna ner mig lite med bloggandet, men det är svårt när jag ständigt matas full med nyheter och åsikter.
 
Jag läste ett antal tidningar på morgonen. Hörde också Lasse Bengtssons långa intervju med Jane Fonda på TV4:as morgonnyheter. Jane Fonda är en fantastisk kvinna och jag håller med om nästan allt hon säger. Vilken bra intervju av Lasse Bengtsson. Hon kommenterade bland annat (Fritt ur mitt minne) sa hon om kriget, att i patriarkat slutar män känna empati. Hoppas det stämmer någorlunda. Hon sade också "Its comfortable to be ignorant.(det är behagligt att vara ovetande)" . Också fritt ur mitt minne från TV4:as lördagsnyhetsmorgon. Hon sa också att de yngre, till exempel Cindy Sheean Crissy Sheehan, får ta vid och protestera mot Irakkrig.

Allmänt | |
#1 - - megafånen:

Är inte Jane Fonda gift med Ted Turner, ägaren av CNN?
Borde vara guldläge för någon som vill protestera mot Irakkriget.
Bra att Bruce hojtade "Bring 'em home now!" efter att han framfört "Devils & Dust" på Grammygalan i vintras.
På nya plattan finns låten "Mrs. McGrath". Ett fint inlägg i debatten. Texten finns här:http://www.contemplator.com/ireland/mcgrath.html

#2 - - Brevet:

Jane Fonda har varit gift med Ted Turner, men har levt ensam i 15 år nu. Cindy Sheehan ärinna för en intressant bra aktivist mot det vansinniga Irakkriget.

Upp