Trista krogar

Min gamle kollega Benny kan bli nog så irriterande och störande när vår chef Sonja inte är där. Han lägger näsan i blöt hela tiden. "Den där ska du boschyrlägga" eller  "du skall söka i Google på nätverk och socialt arbete", säger han högt så det hörs över halva biblioteket.. Han är kvar länge i lånedisken när Sonja inte är på jobbet.

Det pratas och skrivs en del om innekrogar i Stockholm nu.  Jag tycker det är uselt, för att inte säga skandalöst, att en del inte släpps in på krogar för sin hudfärg eller om besökaren sitter i rullstol.
   Sedan är det en annan sak att de här innekrogarna i Stockholm verkar tråkiga. Jag har varit en gång för länge sedan på på Café opera, och det var urtrist. När jag bodde i Stockholm tror jag inte Spy Bar fanns? Cool Cat och Kvarnen  tyckte jag var bra.
Allmänt | |
Upp