Viktigt med service

Tåget var fullt idag, lite uppmuntrande att se den gula hunden som jag sett förrut satt på spårvagnshållplatsen och kliade sig.

På jobbet var bara Benny och jag där på förmiddagen. Benny hasade sig in som en jätteskölpadda och klagade på att han hade ont i varenda led.
  "Om det inte går över efter en halvtimme så måste jag till akuten", sa Benny 
Eftersom Sonja var sjuk blev det till att ensam hämta post, sätta igång datorer, skicka brev osv och sedan öppna biblioteket.
  Ibland tror jag att nn inte vill ha några låntagare. Igår hade N.N. vägrat lämna några Statens offentliga utredningar till en forskare som var på en annan institution.
  "Nej, de åker ner i magasinet, så du får beställa upp dem", kollegan. När låntagaren ändå inte gav sig skickade nn de på bindning så de blir borta i flera veckor. Böcker som ingen lånat på 70 år vägrade N.N. låta besökaren läsa!.

Så jag var lite sur på grund av Bennys ovilja att hjälpa till. Desseutom blev jag ledsen och upprörd av en debattartikel i DN. Debattartikeln handlade om antisemitism i Sverige, otrevligt med antisemitismen som sticker upp sitt fula tryne. Alla borde läsa nobelpristagaren Imre Kertész bok Mannen utan öde.
Allmänt | |
Upp