Middag på Pasta Panini

På förmiddagen satt jag på mitt rum och gjorde färdigt några nya rapporter och ställde ut på nyhetshyllan, Rasism och främlingsfientlighet i Sverige. Antisemitism och islamofobi, hette en rapport jag katalogiserat.

På eftermiddagen stod jag i informationen. Lärarna hade givit eleverna en massa kluriga uppgifter till förvaltnings- och journaliststudenter, det var flera inte helt lätta frågor de ville ha hjälp med. Det var en förkortning en tös hittat i Regeringsrättens årsbok. Jag förstod först inte var hon fått kopian ifrån så jag letade i Riksdagstryckets register och i Svensk författningssamling. Det var först när Sonja kom som vi förstod att vi måste gå till Regeringsrättens årsbok. Sedan kom två flickor och om jag förstod en fråga om en interpellation till en kommun. Jag förstod inte frågan och det gjorde inte de heller.

Efter jobbet gick jag till Pasta/Panini och åt middag med Göte. Han hade lite problem med sin nya tjej. Han hade visst sagt att hon var lite överviktig. Det var väl kanske lite bra eller obetänksamt tyckte jag. Han blev väl lit nervös efter alla långa telefonsamtal de haft så här i början.


Nu tycker jag det passar rätt bra att gå och lyssna på The Allman Brothers Band med Its not my cross to bear. Det är en härligt blygrå himmel och regnet hänger i luften.

Allmänt | |
Upp