Stuvade om i PPM-portföljen

Stuvade om lite i PPM-portföljen. Har rasat som bara sjutton de senaste veckorna. Som vanligt sitter jag bara och tittar på medan alla fonder rasar, först efteråt förstår jag att jag omedelbart skulle bytt till den billiga Folksam Penningmarknad, en räntefond, tills allt blåst över för den här gången. I längden tror jag räntefonder ger sämst avkastning. Jag bytte bara sverigefond från Gustavia till Enter ochn Indien till Odin Europa. Tycker i och för sig om Indien, trevligt land med trevliga människor, men när börserna skakar så brukar tillväxtmarknaderna sjunka snabbast. Behöll 10 % Baring Hong Kong Kina.
  Observara stt jag inte är någon expert, det var först i samband med att vi fick välja PPM som jag blev lite intresserad av olika länder och ekonomier.

Skulle till sist bara vilja kommentera det här mordet på en flicka och våldtäkten på två. Så fruktansvärt, bara tanken på morden är ju så vidriga. Han hade tydligen intagit anabola stereoider. Vilken idiot, jag har tränat i 16 år bara för att det är en trevlig hobby, det där med anabola är på alla sätt förkastligt och jag har aldrig sett det. Träna för hälsan är bäst och för att må bra. Speciellt för mig som har MS.
Allmänt | |
Upp