Trevligt för Finland

Tänker en hel del på vad J.D. gjorde under Tsunamin. Att sprida rykten genom rykten i bloggar är inte så snyggt. I och för sig skulle det kanske vara enklast att J.D. talade om vad han gjorde under den 26 december 2004.

Det var väl ganska trevligt att Finska Lordi van schlager-em. Roligt för Finland, detta vackra land. Låten var inte så dum heller även om jag tyckte Danmark var bäst.
Det är vackert grönt i naturen när regnet hänger i luften.
Roligt för svenska ishockeylandslaget också, men vem ser på hockey på sommaren?
Undrar var den trevlige Megafonen håller hus? Sist jag hörde från bloggaren hade han fått en hjärnskakning.
Allmänt | |
#1 - - Megafånen:

Hjärnskakningen har hade precis gått över då jag åkte upp till Stockholm i söndags och blev knockad på Isstadion. Borde väl varit förberedd, det var trettonde gången jag mötte den regerande mästaren från New Jersey. Han gick på knock direkt och golvade mig och ytterligare 8000 tusen förvarslösa besökare, bl a den gamle Led Zeppelin-gitarristen Jimmy Page som anlände till arenan i den längsta limousine jag någonsin sett - fyra rader med baksäten! Han skulle mottaga Polarpriset dagen därpå och det här var väl den bästa present han kunde få, alternativt den värsta påminnelsen om sina egna tillkortakommanden som scénartist. Han stannade i publiken, vilket jag tror var bra för både honom själv och publiken. Kul och fin gest av Bruce att bjuda in honom dock. Page skrev en rolig sololåt i slutet av 1980-talet med refrängen "I could take down the moon for you, or even get you tickets for a Springsteen show". Med facit i hand så förmodar jag att det inte bara var tomma ord - det fanns plats för rejält med folk i den där limousinen!

#2 - - Brevet:

Jag säger bara lyckliga dig! Både Springsteen och Jimmp Page, det är stort det.

Upp