Bättre framåt dagen

Såg filmen Shooting dogs i helgen. En fantastiskt bra och tänkvärd film om folkmordet i Rwanda på 1990-talet. Grupper hugger ner med knivar och machetes på människogrupper de inte tycker har rätt att finnas till. Den handlade om folkmordet på Tutsier.


Säger vaktmästaren att det inte är någon idé att sätta upp någon namnskylt på min dörr, för biblioteket skall ju ändå avvecklas?

Ja vaktmästaren säger att det inte är någon idé att sätta upp någon namnskylt på min dörr, för biblioteket skall ju ändå avvecklas.

Sätter vaktmästaren ändå upp en skylt och säger att det ser ståndsmässigt ut?

Ja vaktmästaren sätter ändå upp en skylt och säger att det ser ståndsmässigt ut.

-Den kan ju sitta ett tag i alla fall, säger vaktmästaren sarkastiskt.

Ja, ja skall väl bli skönt för honom att han slipper se oss. Slipper reta sig på att vi finns. Det var väl en miss att ta över Bennys stora rum efter att han pensionerats. Så många retar sig på att jag får ett större rum.

 

-Jag skulle gärna vilja låna om böckerna

-Jodå… Det är förresten någon på kö… Men du kan ställa dig på kö igen.

-Ja det skulle vilja göra, när ska den vara tillbaka?

-Jag vet inte, den är inte utlånad ännu.


 

-Gp alltså… Så dom skriver om polisen, Rättshaveristen är upprörd, de får hjälp, men jag får minsanningen hjälp. Jag har ingen fin titel nog, jag är ju bara Jur Kand.

-Det är väl fint.

-Jaså tycker du det.

Ja det tycker jag verkligen. Hon har ett stort hjärta.

På spårvagnen hem satt jag bredvid en kille i blå gymnastikbyxor. Han hade långt brunrött hår. Han snöt sig i handen och torkade av snoret på håret. Han luktade otvättat.


På eftermiddagen var jag i informationen och träffade massor av trevliga studenter.
Allmänt | |
#1 - - Läsare:

Skönt för alla att Benny gått i pension antar jag. Mycket bättre när du tar över och styr upp. Roligt att du fick hans stora rum.

Upp