Eat a Peach

Hörde en intervju med Kjell Johansson på morgonen. Vilken fantastisk författare, han berättade om hans nya böcker Rummet under golvn och Huset vid flon. Han skrev om sina böcker 50 gånger innan han var nöjd sade han.

-Uuhu, en bäbis gnyr i en barnvagn vid torget.
-Ja, jag håller med, säger mamman.

Sedan gick jag ut och hyrde en Beck. På stationen, då och då går jag på stationens toalett, då såg jag några lodisar som jag brukar hälsa på. Idag var de emellertid så upptagna med att prata om gamla jobb. En hade varit däcksarbetare vid Nääs.

Trillade i stentrappan på vägen mot cykelställen. Kom tre personer gående som muttrade något nedlåtande. De trodde väl jag var full, men jag var bara trött i vänsterbenet. Kom till videomix sedan och blev på bättre humör. Flickan i kassan var trevlig och jag fick hyra en film och hon svarade vänligt när jag frågade om de hade Inconvenient truth av Al Gore.
-Den får vi sista januari, sa flickan vänligt.
Det är en ganskla stor och ljus lokal också.

Utanför Ica satt den pensionerade kranföraren och rökte, det kändes tryggt.

Nu skall jag gå och äta en laxfjäril till lunch och lyssna på Eat a Peach med the Allman Brothers Band. Den är okej, trots att Duane Allman inte är med. Han dog ju i en motorcykelolycka.
Musik | |
Upp