Fattig akademiker

Ser på bilder från Stockholm och drömmer mig tillbaka lite. Stockholm är en mycket vacker stad. I GP idag stod det om en flicka som hade sju års universitets studier men ändå är arbetslös och över 300 000 i studieskulder och bodde i en etta. Det stod också om en snickare som direkt fick jobb efter gymnasiet och han hade inga studieskulder och en lön på mellan 25000-27000 och bodde i en villa. Akademiker lär sig i spara i och med att de bor billigt och äter billigast. Lär sig vända på slantarna. Jag har en kompis som är bussförare som har högre lön än jag och inga studieskulder, men han sätter sprätt på pengarna han får i lön direkt.

Den alldaglige tycker till: Jag har tänkt på det här ett tag. De här tråkiga Sverigedemokraterna har missat mycket i livet. De har inte förstått att det är en rolig och trevlig del av livet med kulturblandning och olika människor. Människan har väldigt mycket igen av att vara nyfiken på folk från andra länder. Jag minns att under World Trade center 1989 hade någon skrivt. "All the people are one people". Tycker det var ganska bra klotter så jag lade det på minnet. I och för sig är det trevliga att människor är olika, men vi är världsmedborgare kanske var klottrets mening.

Mozarts clarinettkonsert är väldigt rogivande om du plötsligt grips av något oförklarligt tungsinne.
  
Allmänt | |
Upp