Flitigt skrivande

Lydigt cyklade jag iväg till stationen och satte mig på mitt vanliga tåg. En flicka satte sig bredvid mig, men när hon tittat på mig flyttade hon på sig. Det var kanske för min långa näsa? Eller för att jag är så allvarlig? Det spelar i och för sig ingen roll.

Jag fortsatte att katalogisera särtryck från rapporter. För den som inte är van att katalogisera i Marc 21 systemet kan det verka lite knepigt och kanske konstiga regler. Till exempel i 260-fältet om det är flera utgivningsorter. Journalisten Boris (namnet är påhittat) var där. Rättshaveristen satt som en Valkyria och skrev och läste tidningarna. Studenter skriver sina uppsatser nu.

"Hör på!/ Mina herrar!/ Ni som älskar/ helgerån/ massakrer/ och skumraskaffärer./ Har ni någonsin sett/ något lika förfärligt/ som mitt ansikte/ när/ det/ är alldeles orörligt?" (Majakovskij ur Ett moln i byxor)
Allmänt | |
Upp